Linkek a témában:
A megismerés különböző módjai
Időnként jó lenne belelátni, hogy mi zajlik mások fejében. Ez a gondolat rendszerint felmerül bennünk, ha valami zavart észlelünk a kommunikációban. Hiszen, egyébként érteni véljük a másikat és feltételezzük, hogy hasonló módon érzékeljük a minket körülvevő világot. De mi van akkor, ha egy zsenivel találkozunk? Valakivel, akinek a feje teljesen másképp van összerakva? Teljesen másképp érzékeli és észleli a dolgokat? Daniel Tammetet egyáltalán nem túlzás zseniként aposztrofálni. Tudása elképesztő.
"A penge élén táncolok" - Annie Leibovitz
Egyelőre megúszta a világ egyik leghíresebb fotóművésze, hogy elveszítse teljes életművét. A 24 millió dolláros adóssággal küzdő Annie Leibovitz hallgat arról, hogy mire kellett neki a pénz, amit gyakorlatilag egy magasművészetre specializálódott zacitól kért. Az eladósodás hátterében tehetséggel párosult hanyagság, és magánéleti gondok állhatnak.
A personal brand 4 tézise
Igazi balladai homály lengi körül a personal brand kérdését, sokan, közöttük talán Te sem tudod pontosan, mihez is kezdj ezzel a divatos és megfoghatatlan témával. Most négy alap tézist mutatok be a személyes márkával kapcsolatban, amelyek eloszlathatják a ködöt.
Martha Stewart eladná
Amerikában ikon ez a kedvesarcú hölgy. Műsoraiban, kiadványaiban (elektronik és print média egyaránt) főz, kézműveskedik, varr, remekül gondozza a háziállatokat, lakberendez, dekorációs tippeket ad, kertészkedik. Nem szaporítom a szót, ő a nagybetűs házitündér, egy amolyan Stahl Juci kicsit mondjuk tágabb spektrummal, akiből viszont mindenki akar egyet otthonra.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.