Linkek a témában:
Izmosodik a Google: 4 milliárd dolláros tőkebevonás
Az Egyesült Államok értékpapírpiaci és tőzsdefelügyelete, a Securities and Exchange Comission (SEC) részére benyújtott dokumentumok alapján a Google tőzsdére lépésének egyéves évfordulója alkalmából mintegy 4 milliárd dollár összegű saját részvényt kíván értékesíteni a nyilvános kereskedésben.
Kínai Alibabát vett egymilliárdért a Yaho
Határozott lépéssel tör előre a Yahoo! portálhálózat Kínában, amely népességénél fogva a világ legjelentősebb piacává fog válni a távolabbi jövőben. A kínai Alibaba.com 40 százalékos részesedésének megvásárlásával az amerikai vállalat stratégiai szövetséget hozott létre, amelynek célja, hogy átfogó internetes szolgáltatásokat kínáljon az országban. A Yahoo! ezzel egyidőben a kínai cég zászlaja alá vezeti át helyi működését, a márkanevet természetesen megtartva.
Kínai piac: veszít a Google?
A világ vezető keresője, a Google vesztésre áll legnagyobb kínai riválisával, a nemrég tőzsdére vonult Baidu.commal szemben -- derül ki egy netkutató cég legutóbbi jelentéséből. A pekingi székhelyű China Internet Network Information Center (CNNIC) kutatása alapján a Baidu.com nem kevesebb mint 10,8 százalékponttal 52 százalékra növelte piacrészesedését a világ legnépesebb országának keresőpiacán.
Újabb kínai erő emelkedik: tőzsdére megy a Baidu.com
Az alig ötéves Baidu.com, a Google kínai megfelelője saját állítása szerint a világ hatodik leglátogatottabb oldala -- köszönetően a több mint százmillió kínai netezőnek. A két kínai által alapított vállalkozás a Google nyomdokain haladva tőzsdére kíván vonulni az Egyesült Államokban, amelytől jelentős, 45 millió dolláros tőkebevonást várnak.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.