Linkek a témában:
Hol vannak az erős személyes márkák?
Vannak dolgok, amikről szívesen, sokat beszélgetünk, de gyakran kiderül, hogy nem ugyanarra gondolunk. A személyes márka (personal brand) manapság divatos, de sokak által félreértett téma. Az alábbiakban egy tréning-bemutatón szerzett tapasztalataimról számolok be.
When journalists create "brands", is quality reporting at risk?
Last week Gene Weingarten wrote a scathing piece about the integrity of "branding", a new media phenomenon in which journalists create personal brands to stand out. Branding involves Facebook pages, personalized domain names, Twitter accounts, and sometimes even sharing personal details. In the Project for Excellence in Journalism's 2009 State of the Media Report for 2009, the shift "towards the individual and away from journalistic institutions" was identified as a major trend in the industry.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.