Linkek a témában:
Márkahűség vagy minőséghűség?
Könnyen kijelentjük egy választék kialakítása során, hogy „…márpedig az X és az Y márkákra szükségünk van, mert ismert márkák, és a vásárló, ha nem találja meg a polcunkon, akkor továbbáll a versenytársunkhoz, mert a vásárlók márkahűek…”. Vajon ez tényleg így van?
Ideje ismét beszélgetni Kovács nénivel?
Nyomtatás
Már vagy negyedszázados emlék, de még mindig élénken él bennem. A nyolcvanas évek közepén, első angliai látogatásom alkalmával egy windsori élelmiszerboltba sodort a turisták szerencséje, beszerezni az esti vacsora kellékeit. Ekkor még javában a közértek fénykorát és a „nincs, nem is lesz” típusú válaszok időszakát éltük kis magyar hazánkban. Ehhez képest el lehet képzelni, hogy micsoda döbbenetet éreztem, amikor a pénztárnál az eladó hölgy nemcsak hogy becsomagolta a vásárolt élelmiszert, hanem még külön kisméretű zacskókba rakta a tejet és a joghurtot, szigorúan elkülönítve a felvágottaktól és a péksüteményektől. Az ember egy ilyen élmény után eldönti, hogy azonnal letelepedési engedélyt kér, majd csak és kizárólag ennél az élelmiszerláncnál fog vásárolni életének hátralévő évei alatt.
Márkahűség extrém módon
Léteznek olyan művészek, de hétköznapi emberek egyaránt, akik a kedvenc márkájukat még magasabbra emelik, mint kellene. Sajnos néha ez rossz fényt vethet magára a divatházra.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.