Linkek a témában:
A jövőt Kína és az internet határozza meg
A világ vezető cégei nagy dolgokat várnak a közeljövőben az internettől - derül ki a Dow Jones Indexes új tanulmányából.
A közösségi média felé nyitnak a bankok
Egyre több cég, intézmény fedezi fel a közösségi médiában, a közösségi kommunikációban rejlő lehetőségeket. Nemrégiben egy bank számára kerestünk a közösségi médiában is járatos marketing menedzsert. A keresés során szerzett tapasztalatainkat tanulmányban foglaltuk össze, melynek néhány elemét az alábbiakban ismertetjük.
Amikor árt a márkahírnévnek a celeb kapcsolat
ltalában akkor fizetnek a cégek a celebeknek, ha azt szeretnék, hogy arcukat adják termékükhöz. Most azonban éppen fordítva történt az Egyesült Államokban.
Európai Megbízható Márkák 2011
Újabb trónfosztás: tavaly a Nokia abszolút elsőségét törték meg, idén pedig már a Nivea sem mondhatja el magáról, hogy minden olyan országban az első helyre tudott kerülni, amely részt vett a Reader’s Digest Európai Megbízható Márkák felmérésében. Másik figyelemre méltó tény, hogy tavaly óta csak az első négy helyezett – a Nivea, a Nokia, a Visa és a Canon – tudta megőrizni a pozícióját. Mögöttük nagy a mozgás: egyes márkák elveszítik, mások megnyerik a Reader’s Digest olvasóinak bizalmát. Pedig nincs könnyű dolguk.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.