Linkek a témában:
Creativity, Leadership and Personal Branding
Author and speaker, William Arruda, CEO of Reach Communications (www.reachcc.com), discusses inspiring creativity through leadership, authenticity, and the personal brand.
How to Master Your Leadership Personal Brand
Why do some managers continue to move up in an organization while others don’t?
That’s a question on the minds of many executives/senior managers today. But the answer isn’t necessarily because they have the most experience or education
Personal Branding: Leaders with Presence are Linchpins
In this video Valerie Sokolosky speaks at the Women in Transportation Summit about Leadership Presence, and Personal Branding. Basically, if you’re a leader with presence, you’re a linchpin.
Személyes márkázás; Quality of Corporate Leadership
személyek, mint márkák világa…
személy, mint márkaazonosító, személy, mint márka a fejekben
személy, mint márka képviselője (ő ajánlja…)
virtuális személy, mint márkaképviselő (Emese)
virtuális személy, mint márka (James Bond)
Traits of Leadership Communication
Traits of leadership communications reflect:
Personal branding, just like any other type of branding is a compound of your actions. The better these actions are tied to each other, the more consistent your image/brand is.
Why Personal and Leadership Branding?
Why Personal and Leadership Branding?
Owners of strong personal leadership brands:
Command their markets.
Have superior, sustainable business performance.
Continuously prove themselves by meeting key market needs at the right time, in a way that meaningfully distinguishes them from others.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.