Linkek a témában:
Add el önmagad!
Manapság már szinte senki számára sem ismeretlen a személyes márka (personal brand) fogalma. „Legyünk egyediek!” „Tűnjünk ki a tömegből!” Építsük, alakítsuk személyes márkánkat!” – olvashatjuk a tanácsadók oldalain, hallhatjuk a különböző tréningeken. Kérdés azonban, hogy mit tegyenek a visszahúzódók, az önmarketingtől idegenkedők?
A Szex és New York sztárja is ad tanácsot Obamának
Hírességekből álló tanácsadó testületet állított fel Barack Obama amerikai elnök. A művészeti és humán ügyekkel foglalkozó bizottságban színészek és producerek mellett helyet kapott a Vogue divatmagazin főszerkesztője is.
Clinton lekörözte népszerűségben Obamát
Sokat romlott Barack Obama amerikai elnök megítélése az amerikaiak körében friss közvélemény-kutatások szerint. Hillary Clinton külügyminiszter, egykori fő riválisa most már megelőzi őt népszerűségben. A megkérdezettek 65 százaléka szerint nem érdemelte meg Obama a Nobel-békedíjat sem.
Futás közben rajzolni?
Aki rendszeres olvasója a blognak, az tudja, hogy a kreativitás és a teljesítmény kombinációja lelkesedéssel tölt el. Most újabb gyöngyszemre bukkantam. Önmagában is szép teljesítmény lefutni a maratont, de közben még rajzolni is? Nos, ez nem mindennapi és márkaépítésként sem utolsó fogás, ha valaki rajzolással keresi a pénzét.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.