Linkek a témában:
A personal branding egyre fontosabb a vezetőknek
Az elmúlt éveket is figyelembe véve egyértelműnek tűnik az a trend, hogy a fejlődést két meghatározó tényező alakítja - a technológia és a személyiség. Napjainkban a személyiség szerepe előtérbe került, sokkal hamarabb döntünk ugyanis valamely személyiség, mint valamilyen termék, szolgáltatás mellett.
Énmárka, kommunikáció és karrier
Énmárka, személyes márkaépítés. Míg az Egyesült Államokban értik és alkalmazzák, itthon még nem igazán. Az ügyfeleimnek évek óta mondom, itt pedig mutatom azt, ami érdekes és inspiráló.
How to brand yourself
1. Ask yourself what is it that your product or service does that makes you different. In 15 words or less. Take the time to write them down, and then take the time to read it again. Go on. Stop reading this. Start writing.
Here’s what I came up with:
How to Brand Yourself: An Introduction
Entrepreneurs have always been focused on building the brand names of their companies, and for good reason. How else would people know they exist, what they offer and even where they're located. Some entrepreneurs invest in expensive PR companies, hoping for publicity in mainstream news outlets. Others, such as bootstrapper entrepreneurs, use guerilla marketing tactics to generate interest with almost no budget. We're living in a world where consumers and journalists alike are looking to connect directly with entrepreneurs and hear their stories. It's not just about what your company does, but why you started it, its purpose and your vision. Social technologies, such as blogs, Facebook and Twitter, have enabled entrepreneurs to become known, connect directly with their audience and build relationships on a global scale. As an entrepreneur, you need to become the brand.
Personal Branding 101
In the past few years personal branding has been discussed exhaustively throughout the Net. The difference between today and over ten years ago when it was first mentioned by Tom Peters, is the rise of social technologies that have made branding not only more personal, but within reach.
Personal Branding Blog - En
The Personal Branding Blog is your #1 resource for personal branding online. It was founded on March 14th, 2007 by Dan Schawbel, the leading personal branding expert for Gen-Y. This blog teaches you how to create your career and command your future, using the personal branding process, as outlined in Me 2.0.
Personal branding - En (Wikipédia)
Personal branding is the process whereby people and their careers are marked as brands.
Personal Branding Trends For 2010
Personal branding is not a new concept, but it’s something small business owners and marketers have to pay attention to now and certainly through 2010. Your brand is your clear differentiator and your competitive advantage. It’s also the first impression you have with potential customers and the source of attachment you create with your current customers.
Personal Branding TV - En
Personal Branding TV is the #1 multi-media resource with hundreds of videos and audio files focused exclusively on personal branding. It brings together the best advice from Personal Branding Guru - William Arruda, The Reach-certified Personal Branding Strategists and our guests. You'll find tips and techniques for uncovering and expressing your brand along with videoBIOs from Reach-certified Strategists.
Personal Branding - What Color is Your Brand
Personal Branding: From William Arruda at Reach Personal Branding. What's the color of your personal brand? Just as companies use color to express their brand attributes, you can benefit from the power of color. Find out what color best communicates your personal brand attributes.
Személyes márkaépítés
Aki átböngészte egy kicsit a Ladies First oldalait, már tudja, hogy elsősorban személyes márkaépítéssel, personal brandinggel foglalkozunk. Mit is jelent ez? Lényegében azt, hogy saját magunkra úgy tekintünk, mint egy márkára, egy brandre, és ezáltal a márkaépítés céljából kitalált marketingeszközök hadát állítjuk csatarendbe saját reputációnk érdekében. Ez azért jó, mert ebben az információkkal túlzsúfolt világban már nem hiszünk a reklámoknak, és nem bízunk a nagy cégekben sem – ellenben minden, ami kicsi és személyes egyre értékesebbé válik a szemünkben. Értékessé, mert hiteles, megbízható, garanciaként ott van mögötte egy ember, akit ismerünk arcról, névről, bejegyzéseiről – vagy ha ügyesen kommunikál, akkor a közösségi portálokról, a honlapjáról, a blogjáról, újságokból és elektronikus médiából. És mert ismerjük, jobban is bízunk benne, szívesebben leszünk az ügyfelei, szívesebben alkalmazzuk őt a cégünkben, örömmel szurkolunk neki sportversenyeken és jegyet veszünk a koncertjeire…
Személyes márkaépítés, avagy hogyan tűnjünk ki a tömegből?
A személyes márkaépítés nem jelent mást, mint önmagunk egyedi, mások által ismert és elismert képének formálását. A márka különleges természeti adottság, amivel mindenki rendelkezik. Íme, néhány tipp, melyek segíthetnek személyes márkánk minőségének megállapításában.
The Personal Branding Blog - En
I launched this Blog with one objective - to provide unique insights and practical advice for using the power of personal branding to achieve your goals. It’s dedicated to those who want to be wildly successful by maximizing what makes them unique, relevant and compelling.
The Personal Branding Blog
The Personal Branding Blog by Dan Schawbel, a world renowned personal branding expert. This blog teaches you how to create your career and command your future, using the personal branding process, as outlined in Me 2.0. You will learn how to position yourself for success so that you become known for your passion and expertise. In the digital age, your name is the only currency and by reading this blog and consuming the information provided, you will have a competitive edge in the marketplace. The content on this blog includes video podcasts, interviews with experts, insightful articles, research reports, games and much more.
The Real Definition of Personal Branding
Personal branding describes the process by which individuals and entrepreneurs differentiate themselves and stand out from a crowd by identifying and articulating their unique value proposition, whether professional or personal, and then leveraging it across platforms with a consistent message and image to achieve a specific goal. In this way, individuals can enhance their recognition as experts in their field, establish reputation and credibility, advance their careers, and build self-confidence.
Top 10 Free Tools
Brand monitoring has become an essential task for any individual or corporation. Years ago, when people talked about our brands, it was behind our backs and we almost never found out about it. Today, most of these dialogues are right in front of our own eyes and the number of locations where our brands may be cited is astronomical!
Why personal branding?
If you don't brand yourself, you can rest assured that others are branding you. And letting others brand you can be risky business. Instead, we should have control, as much as we can, in determining our reputation, our image, and the intangibles, the ephemerals, and the perceptions and ideas that other people have about us. Here's a partial list of what personal branding can do for you:
Differentiate yourself from others in similar fields
Position yourself clearly in the minds of others
Focus your message and your mission
Project credibility
Develop loyalty
Make emotional, visceral connections
Your Way Consulting
A Your Way Consulting a különféle szektorokban dolgozó vállalatvezetők, legfelsőbb szintű döntéshozók, illetve a támogatásra érdemesnek ítélt középvezetők munkáját segíti siker- és megoldás-orientált vezetői tanácsadással valamint a személyes márka megfogalmazásával. Mindezt természetesen teljes bizalommal.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.