Linkek a témában:
A márkaérték létrehozása és gondozása
A mai, információn alapuló gazdaságban az eszmei vagyonrészek általában sokkal értékesebbek, mint a vállalati mérlegekben megjelenő fizikai vagyontárgyak. Ez a franchise-vállalkozások esetében fokozottan érvényesülő jelenség.
A franchise vagyoni értékű jogok meghatározott időre történő átadását jelenti. Ilyen vagyoni értékkel bíró jogok a védjegy (idegen kifejezéssel brand) és annak használata, a sikeres üzletviteli ismeretek köre (idegen kifejezéssel know how) s végül az ellátási csatorna, amelyet egy franchise-átadó az átvevő részére folyamatosan biztosít. Ezek egy franchise esetében egymást erősítő egységben jelennek meg.
A márkaválasztás háttere
Kunsági Andrea
A márkaválasztás háttere –
a személyiségelméletek alkalmazási lehetőségei
a fogyasztói magatartás kutatásában
Best Global Brands 2006
A Business Week közreműködésével végzett Best Global Brands 2006 (Legjobb Nemzetközi Márkák 2006) felmérést nemrég hozták nyilvánosságra. Az immár hatodik évébe lépett (és minden évben elkészülő) jelentés a 100 legismertebb és legértékesebb világmárkát rangsorolja a márkanév dollár(milliók)ban kifejezett értéke alapján. A teljes jelentés letölthető innen (ez egy direkt link a PDF dokumentumra!).
Márkamenedzsment és a márkák piaci szerepe
A márkák értéket hordoznak, de a maximális érvényesüléshez bizonyos követelményeknek meg kell felelni.
Technika ördöge avagy márkaértéke
Évek óta figyelem, miképp alakul a TOP márkaérték. Millward Brown és az Interbrand általában má-más listát készít, valószínűleg az eltérő márkaérték számítási képletek miatt.
Veszélyben a magyar reklám jelentős gyűjteménye
Privatizálása óta csak kevesen láthatták a Magyar Hirdető felbecsülhetetlen értékű archívumát. A gyűjtemény jelenlegi állapotáról csak sejtéseink lehetnek, további sorsa egyelőre nem dőlt el.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.