Linkek a témában:
A márkahűség lehetőségei a vendéglatásban
A márka létrehozása egy komplex feladat, mert nem elég a termék jó minőségéből kiindulni, hanem meg kell találni azt a szubjektív elemet is, amely révén a vendég könnyebben el tudja fogadni a terméket, fel tudja ruházni számára fontos értékekkel.
A fiatalok szemében ilyen a Mc’Donalds, vagy a Burger King, az üzletember számára a Hotel Hilton, az utazónak a Neckermann Utazási Iroda. A neveket tovább sorolhatnánk … Mi az a varázs, ami miatt ezek a vállalkozások ennyire népszerűek?
Honda repülőgépre cseréli F1-es versenyautóját
A sztárpilóta lett a HondaJet első európai vásárlója
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.