Linkek a témában:
A modern kor legfontosabb luxusmárkái
Az amerikai Robb Report Magazin januári számában összeállította a modern kor legfontosabb luxumárkáinak listáját. A válogatásba végül 36 cég került be 13 kategóriára bontva. A magazin szerkesztőiből és neves szakemberekből álló zsűri elsősorban az exkluzivitást és az újító szellemet vette figyelembe a lista elkészítésekor.
HR és profit: hogyan növelhetik dolgozóink a cég hírnevét?
Hiteles kommunikációval, jó munkahelyi légkörrel, a valós teljesítmény elismerésével, családbarát intézkedésekkel, ötletbörzével növelhetik a cég hírnevét a munkavállalók - hangzott el egy közelmúltban tartott konferencián, ahol a munkáltatói márkaépítés és a dolgozói motiváció növelése volt terítéken. Cikkünkből kiderül, miként építi ki brandjét az Avon, mi a GE és a Budapest Bank márkájának titka, hogyan csökkentette a fluktuációt a Szamos Marcipán.
40 éves gyakornok szaktudás nélkül
Vajon felvesz-e olyan embereket a Google, akik maximum a keresőt tudják használni, és nincs webkamerás laptopjuk? Nem valószínű, de sztorinak jó. Két lassan középkorba hajló férfi (Vince Vaughn és Owen Wilson) elveszíti biztosnak hitt sales-es állását. Hogyan tovább? Egyikük beáll matracokat árulni, másikuk a neten keresgél, de úgy látja, a sales munkák már nem neki valók, tudása megkopott, tapasztalata hiányos. Ezért hirtelen ötlettől vezérelve kitalálja, hogy csatlakozzanak a Google gyakornoki programjához. Ez az alaptörténete a Gyakornokok című filmnek.
Meghatározás
A branding, vagy márkaépítés egy termék, vállalkozás, vagy egy személy (personal branding) hírnevének megteremtése, kiépítése, erősítése. Alapvető célja, hogy a márkanév pozicionált legyen, az ügyfelek egyértelműen bizalommal forduljanak irányába. Módszerei: image építés, megszemélyesítéssel médiaszereplés, szponzoráció, melyekkel a kijelölt célcsoporthoz jut el a brand tulajdonosának híre.